Verzendbeleid
Laif kids maakt gebruik van 4 type verzendmethodes:
- PostNL brievenbuspakket
- PostNL standaard verzending
- Dichtsbijzijnde Homerr punt
- Ophalen
Afhankelijk van de instellingen van de verkoper en de afmetingen van het product krijg je de beschikbare verzendmethodes te zien in de 'checkout'
Zodra jij je bestelling hebt geplaatst ontvangt de verkoper hiervan bericht en dient de verkoper het artikel binnen 5 werkdagen te versturen, mits anders overeengekomen met jou bijvoorbeeld als je voor 'ophalen' hebt gekozen.
Pakket verzending door PostNL
Jouw pakket wordt van maandag tot en met zaterdag bezorgd op het gewenste adres door PostNL. De verzendkosten zijn €3,95 voor een brievenbuspakje en €5,75 voor pakketpost. Is het pakket groter dan 100 x 50 x 50 cm en zwaarder dan 10KG dan komt er een toeslag bij en kost het pakket € 9. De bezorger van PostNL doet één bezorgpoging. Als je niet thuis bent ontvang je een briefje in de brievenbus. Als jouw pakket is bezorgd bij een PostNL Pakketpunt blijft deze 7 dagen voor je liggen.
Specificaties brievenbuspakje
Maximum pakketformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
Gewicht: maximaal 2 kg
Specificaties standaard pakket
Maximum pakketformaat: 100 x 50 x 50 cm
Gewicht: 0 – 10 kg
Specificaties XL pakket
Maximum pakketformaat: 176 x 78 x 58 cm
Gewicht: 0 – 30 kg
Pakket verzending op een dichtsbijzijnde HomerrPunt
Homerr is een duurzame en sociale pakketdienst die uitsluitend gebruik maakt van pakketpunten. Ze maken slim gebruik van de lege ruimte in bestelbusjes, waardoor ze zelf geen onnodige kilometers rijden en dus tot wel 79% minder CO2-uitstoot hebben per pakketje.
De verzendkosten van Homerr op Laif kids bedragen € 3,60
Specificaties Homerr pakket
Maximum pakketformaat: 80 x 50 x 50 cm
Gewicht: maximaal 10
Homerr maakt gebruik van Service- en Buurtpunten.
- ServicePunten zijn lokale ondernemingen zoals een fietsenwinkel of bakker waar pakketten worden bezorgd en afgehaald. ServicePunten zijn vaak in de avond en/of in het weekend open. Zo kunnen je klanten zelf kiezen wanneer ze hun bestelling afhalen, op een tijd dat het hen uit komt.
- Buurtpunten zijn particulieren die dienst doen als pakketpunt en hun eigen woning daarvoor beschikbaar stellen. Zo is er altijd wel een Punt in de buurt. BuurtPunten hebben de keuze overdag, in de avond en/of in het weekend open te zijn, de openingstijden kunnen dus per BuurtPunt verschillen. Daarbij heb je het voordeel dat vele klanten doordeweeks na hun werk hun pakket kunnen ophalen of inleveren.
Als je Homerr als verzendmethode hebt gekozen wordt het dichtsbijzijnde Homerr punt gekozen gezien vanaf jouw afleveradres. Doordat Homerr gebruik maakt van bestaande koeriersdiensten duurt de bezorging langer en kun je het pakket gemiddeld binnen 3 tot 5 werkdagen verwachten op het afhaalpunt. Zendingen die niet binnen 7 dagen opgehaald worden worden retour gestuurd aan de afzender.
Bekijk hier welk Homerr punt er in jouw buurt zit.
Homerr onderscheidt een drietal pakketformaten die geaccepteerd worden.
- Small: L40 x B27 x H10 cm
- Medium: L50 x B35 x H15 cm
- Large: L80x B35 x H35 cm
Je bestelling ophalen
Zodra jij je bestelling hebt geplaatst ontvangt de verkoper hiervan bericht. De verkoper dient eerst de bestelling te accepteren waarna de bestelling zal worden verzonden.
Nadat je order is ontvangen en geaccepteerd zal de verkoper contact met je opnemen voor het inplannen van een afspraak. De levertijd bepaal je dus samen met de verkoper.
Je kunt de status van jouw bestelling ook gemakkelijk zelf nagaan door onderstaande stappen te volgen:
- Log in op jouw Mijn Account
- Kies in het linkermenu voor de optie 'Mijn aankopen'
- Klik op jouw bestelling voor meer informatie over de status.
Kom je er niet uit? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Status van jouw bestelling
Zodra de verkoper jouw bestelling heeft verwerkt ontvang je per e-mail een bericht. In geval van pakketbezorging staat er een track & trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen. Je kunt de status van jouw bestelling ook gemakkelijk zelf nagaan door onderstaande stappen te volgen:
- Log in op jouw Mijn Account
- Kies in het linkermenu voor de optie 'Mijn aankopen'
- Klik op jouw bestelling voor meer informatie over de status.
Kom je er niet uit? Onze klantenservice helpt je graag verder.