Via Laif kids koop je zowel nieuwe als tweedehands artikelen. De retourvoorwaarden zijn afhankelijk van de conditie van het product en het type verkoper. Er zijn twee type verkopers te onderscheiden op Laif kids: zakelijke verkopers (rechtspersonen) en particuliere verkopers (natuurlijke personen). Hieronder vind je het retourbeleid met betrekking tot tweedehands items. Het retourbeleid voor zakelijke verkopers vind je hier.

Retourneren van tweedehands artikelen aangekocht van een particuliere verkoper

Tweedehands aankopen van particulieren kunnen niet worden geretourneerd. Indien het artikel niet overeen komt met wat de verkoper heeft aangeboden (beschadigd, komt niet overeen met de foto of je hebt een heel ander artikel ontvangen), dan dien je eerst zelf contact op te nemen met de verkopende partij om gezamenlijk tot een passende oplossing te komen. Dit kun je doen middels de product pagina of je Mijn Account op bestelniveau. Onderaan deze pagina vind je een aantal voorbeelden van mogelijke oplossingen.

Kom je er samen niet uit? Dan kunnen wij voor je bemiddelen.

Het is belangrijk om onderstaande punten in acht te nemen alvorens we je verzoek in behandeling nemen:  

  1. Neem contact op met de verkopende particulier en kijk of je er samen uitkomt. Je vindt de verkopende partij in je orderoverzicht in je Mijn Account of via de bestelbevestiging van je aankoop in de mail
  2. Maak een foto van het ontvangen product en stuur deze aan de verkoper met daarop de bewijsvoering van de klacht:
    • De beschadigde delen van het artikel zijn duidelijk zichtbaar
    • Je toont aan welke delen van het artikel niet overeenkomen met de beschrijving 
    • Indien de verpakking van het artikel is beschadigd, maak je hier ook een foto van.
  3. Probeer tot overeenstemming te komen met de verkoper door de volgende opties voor terugbetaling / retournering te overwegen:
    • De verkoper kan het artikel retour nemen en het aankoopbedrag (incl. of excl. verzendkosten) aan je terugbetalen
    • Je kiest ervoor om het artikel te behouden en de transactie af te ronden.

Kom je er samen niet uit? Neem contact op met Laif kids binnen 2 dagen na ontvangst van je bestelling via: klantenservice met in het onderwerp ''retouraanvraag''. Laif kids zal dan de bemiddeling starten. 

Vermoeden van fraude en/of vervalsing?

Heb je het idee dat het ontvangen product een vervalsing is en dat het niet het officiële merk betreft van het artikel? Neem dan binnen 2 dagen na aankoop contact op via de klantenservice.

Wij zullen hiervoor een case aanmaken en de gelden bevriezen voordat we het overmaken aan de verkoper. Het kan zijn dat we additionele informatie van je nodig hebben m.b.t. de melding, in dat geval nemen wij contact met je op. 

 

Wij helpen je graag verder

Heb je niet het antwoord kunnen vinden op je vraag? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice.