Veelgestelde vragen
Bestellen
Wat leuk dat je bij ons een bestelling hebt geplaatst!
Zodra jij je bestelling hebt geplaatst ontvangt de verkoper hiervan bericht. Wanneer de verkoper jouw bestelling accepteert, kan de verkoper aan de slag.
De status van je bestelling is afhankelijk van de door jou gekozen bezorgwijze.
- De verkoper neemt contact met je op om een afspraak te plannen voor het ophalen van je bestelling.
- De verkoper geeft je bestelling af op het postkantoor. Je ontvangt dan per e-mail een track & trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen.
Je kunt de status van jouw bestelling ook gemakkelijk zelf nagaan door onderstaande stappen te volgen:
1. Log in op jouw Mijn account
2. Kies in het linkermenu voor de optie Mijn aankopen.
3. Klik op jouw bestelling voor meer informatie over de status.
Heb je geen webshopaccount of is de status niet duidelijk? Onze klantenservice helpt je graag verder.
De levertijd is afhankelijk van de door jou gekozen bezorgwijze.
Heb je ervoor gekozen om je bestelling op te halen bij de verkoper?
Nadat je order is ontvangen en geaccepteerd zal de verkoper contact met je opnemen voor het inplannen van een afspraak. De levertijd bepaal je dus samen met de verkoper.
Heb je ervoor gekozen om je bestelling per post te ontvangen?
Zodra de verkoper de jouw bestelling heeft afgegeven op het postkantoor ontvang je het pakket binnen 2 werkdagen. Je ontvangt per e-mail een track & trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen.
Je kunt de status van jouw bestelling ook gemakkelijk zelf nagaan door onderstaande stappen te volgen:
1. Log in op jouw Mijn account
2. Kies in het linkermenu voor de optie Mijn aankopen.
3. Klik op jouw bestelling voor meer informatie over de status.
Heb je geen webshopaccount of is de status niet duidelijk? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Het annuleren van je bestelling is niet mogelijk.
Ja dat mag. Het is mogelijk dat de verkoper jouw bestelling annuleert. Bijvoorbeeld omdat het product uitverkocht is. Zodra de bestelling is geannuleerd door de verkoper zal Laif kids automatisch de terugbetaling in gang zetten. We streven ernaar jouw geld binnen 5 werkdagen terug op je rekening te storten. Dit is echter deels afhankelijk van de betalingsproviders.
Uiteraard vinden we het vervelend als een bestelling wordt geannuleerd. Laif kids streeft er dan ook naar dit te beperken tot een minimum. Indien Laif kids detecteert dat een specifieke verkoper meerdere malen bestellingen annuleert zal deze verkoper hierop aangesproken worden en een waarschuwing krijgen.
Heb je nog vragen? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Of de prijzen inclusief of exclusief BTW zijn wordt bepaald door het type verkoper.
Betreft het een product van een zakelijke verkoper dan is de prijs die wordt getoond altijd inclusief 21% BTW.
Betreft het een product van een particuliere verkoper dan is de prijs die wordt getoond altijd exclusief BTW. Dit omdat een particuliere verkoper geen BTW in rekening hoeft te brengen over producten die hij of zij verkoopt.
Bezorgen
Tijdens het bestellen kun je kiezen uit onderstaande bezorgopties:
Bezorgen per post
Jouw pakket wordt van maandag tot en met zaterdag bezorgd op het gewenste adres door PostNL. De verzendkosten zijn € 3,95 voor een brievenbuspakje, €5,75 voor standaard pakketpost en € 13 voor een XL pakket.
De bezorger van PostNL doet één bezorgpoging. Als je niet thuis bent ontvang je een briefje in de brievenbus. Als jouw pakket is bezorgd bij een PostNL Pakketpunt blijft deze 7 dagen voor je liggen.
Pakketten kunnen alleen geleverd worden op reguliere adressen, bezorgen naar een Postbus is niet mogelijk.
Ophalen bij de verkoper
Nadat je bestelling is ontvangen en geaccepteerd zal de verkoper contact met je opnemen voor het inplannen van een afspraak. De levertijd bepaal je dus samen met de verkoper.
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wel is het mogelijk om in de App van PostNL een wijziging aan te brengen. Je kunt jouw pakket dan leven afleveren bij een PostNL-locatie. Dit kan zodra je een PostNL track & trace-code hebt ontvangen, het e-mailadres in jouw PostNL app moet dan wel gelijk zijn aan het e-mailadres in jouw bestelling. De PostNL app werkt alleen in Nederland.
Ja! Tijdens het plaatsen van jouw bestelling kun je zelf kiezen wat het bezorgadres moet zijn van jouw bestelling. Let op: als je al een Mijn account hebt, wordt automatisch het adres geselecteerd dat gekoppeld is (als je bent ingelogd) aan je Mijn account. Je dient dit zelf handmatig te wijzigen in het bestelproces.
Het versturen naar een postbus is niet mogelijk.
Dat hoort niet te gebeuren! Wij bespreken graag de mogelijkheden met jou. Neem hiervoor gerust contact op met onze klantenservice. Dan komen we samen tot een goede oplossing.
Op dit moment is het alleen mogelijk om je bestelling op een adres in Nederland af te laten leveren.
Betalen
Laifkids.nl accepteert de volgende betaalmethoden:
- iDeal
Met iDeal kun je online betalen via de vertrouwde online betaalomgeving van jouw eigen bank.
- Creditcard
Je kunt betalen met MasterCard of VISA.
Als je een aankoop doet, sluit dan de website niet af en zorg voor een goede internetverbinding.
Mislukt de betaling? Probeer het dan een uur later nog eens. Het kan zijn dat er tijdens jouw bestelling een tijdelijke storing of onderhoud gaande was.
Nog steeds niet gelukt? Probeer dan of je kunt betalen met een andere betaalmethode.
Advies per betaalmethode
- iDeal
Met iDeal gebruik je je bankrekening om betalingen te doen. Neem contact op met je bank en controleer of:
- Er voldoende saldo op je rekening staat
- Je maximale bestedingslimiet (per dag of per maand) is bereikt.
- Creditcard
Controleer nogmaals of de kaartgegevens kloppen die je hebt ingevoerd. Neem contact op met je bank en controleer of:
- De bankgegevens correct zijn ingevoerd
- Er voldoende saldo op je rekening staat
- Je maximale bestedingslimiet (per dag of per maand) is bereikt.
Indien een verkoper jouw bestelling annuleert dan betaalt Laif kids jou automatisch terug. De terugbetaling is inclusief eventuele verzendkosten. We streven ernaar om jouw geld binnen 5 werkdagen terug te storten.
Heb je een artikel retour gestuurd aan een zakelijke verkoper, binnen de retourtermijn?
Zodra de verkoper het artikel retour heeft ontvangen zal hij overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag. Hiervoor dien je wel jouw bankgegevens aan de verkoper door te geven. De verkoper streeft er naar om het retourbedrag binnen 5 werkdagen terug te betalen. Indien je gebruikt hebt gemaakt van verzending zal de verkoper ook de verzendkosten terugbetalen. De retourkosten zijn voor je eigen rekening, mits anders afgesproken met de verkoper.
Heb je nog steeds vragen over jouw specifieke terugbetaling? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Achteraf betalen is alleen mogelijk in de vorm van een creditcard betaling.
Het aankoopbedrag wordt na het plaatsen van de bestelling op jouw creditcard gereserveerd van jouw maandelijkse bestedingslimiet.
Let op, het moment van afschrijving kan per bank verschillen.
Retourneren
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je bestelde artikel(en) bij een aangesloten zakelijke partner op Laif kids, heb je wettelijk gezien het recht om je artikel(en) binnen 14 dagen na levering te retourneren of te ruilen. De retourvoorwaarden kunnen verschillen per verkoper.
Wanneer je je artikel(en) wilt retourneren neem je direct contact op met de verkopende partij van je bestelling. Je vindt de verkopende partij in je orderoverzicht in je Mijn account of via de bestelbevestiging van je aankoop in de mail.
Lees hier de volledige retourvoorwaarden.
Na overleg met de zakelijke verkoper omtrent jouw retouraanvraag kun je de bestelling retourneren. Dit kan door het pakket zelf terug te brengen of door het pakket per post te versturen.
Kies je ervoor om je bestelling te retourneren per post? Verpak het pakket dan goed. De retourkosten zijn voor eigen rekening, mits anders afgesproken met de verkoper.
Na ontvangst van het retourpakket door de verkoper zal de verkoper jouw aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten terugbetalen. Je dient hiervoor wel je bankgegevens door te geven aan de verkoper om de terugbetaling in gang te zetten. Uiteraard worden jouw bankgegevens enkel en alleen gebruikt om de terugbetaling te voldoen.
Lees hier de volledige retourvoorwaarden.
Heb je een artikel gekocht van een particuliere verkoper? Helaas het is niet mogelijk om je bestelling te retourneren.
Tweedehands aankopen van particuliere verkopers kunnen niet geretourneerd worden, tenzij het artikel niet overeenkomt met wat de verkoper heeft aangeboden (beschadigd, komt niet overeen met de foto of je hebt een heel ander artikel ontvangen). In dit geval dien je eerst zelf contact op te nemen met de verkopende partij om gezamenlijk tot een passende oplossing te komen.
Dit kun je doen door in te loggen op je Mijn account en je bestelling te openen.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via klantenservice@laifkids.nl
Lees hier de volledige retourvoorwaarden.
Dat is natuurlijk erg vervelend als dit gebeurt. Gelukkig zijn wij er om verkoper en koper te ondersteunen.
Neem contact op met onze klantenservice en leg duidelijk uit waarom jullie er samen niet uitkomen. Laif kids zal vervolgens de zaak in behandeling nemen en proberen tot een oplossing te komen.
Je hebt een product ontvangen van een particuliere verkoper dat niet overeenkomt met de beschrijving van het aangekochte product?
Neem in dit geval contact met de verkoper via jouw Mijn Account. Indien de verkoper ermee instemt om het artikel te retourneren of terug te betalen dient de verkoper dit Laif kids hiervan meldig
Verkopen via Laif kids
Ben je nog geen verkoper en wil je je aanmelden? Registreer je hier. Na het aanmelden keuren wij je registratieaanvraag binnen 2 werkdagen goed en kun je starten met verkopen.
Wil je eerst meer lezen over de verkoopvoorwaarden en ga je toch liever voorbereid aan de slag? Lees dan eerst de handleiding of neem contact met ons op via verkopen@laifkids.nl
Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met verkopers, hieronder lichten we ze kort toe.
1. Je stelt een vraag via de productpagina van het product waarin je geintresseerd bent. De verkoper ontvangt jouw vraag en streeft ernaar deze binnen 48 uur te beantwoorden.
2. Je hebt een product gekocht en hebt een vraag over jouw bestelling. Ga naar je Mijn account en open de bestelling waarover je een vraagt hebt. Klik vervolgens op de knop 'Vraag over bestelling'. Heb je nog geen Mijn account? Maak er dan hier eentje aan.
Blijf je liever anoniem? Ga dan naar de product pagina en stel je vraag aan de verkoper.
Alleen als je iets verkoopt op Laif kids belasten wij de commissie door. Dat is ons principe van No cure - No pay.
Voor tweedehands producten rekenen wij commissie van 5% + 0,75 cent verwerkingskosten en voor nieuwe artikelen aangeboden door zakelijke verkopers hanteren wij een commissie van 8%* + 0,75 verwerkingskosten. De commissie wordt automatisch verwerkt in de verkoopprijs zodra je een product online zet. De koper ziet dus direct de juiste prijs staan en komt niet voor onverwachte verrassingen te staan in de checkout.
*Zodra je meer gaat verkopen passen wij staffelkortingen toe. Voor meer informatie neem contact met ons op via verkopen@laifkids.nl
Een klein rekenvoorbeeld met 5% commissie
Als jij € 5 aan jouw artikel wilt verdienen, vul je een vraagprijs in van € 5. Automatisch berekenen wij hier bovenop de platform kosten wat de verkoopprijs € 6,15 maakt exclusief eventuele verzendkosten.
Wat jammer dat je wilt stoppen met verkopen. We horen graag van jou waarom, zodat wij ons platform kunnen verbeteren en daarmee de ervaring van onze verkopers kunnen verbeteren.
Je opzegging kun je mailen naar verkopen@laifkids.nl. Vermeldt hier duidelijk jouw verkopersnaam en je e-mailadres dat gekoppeld is aan jouw verkoopaccount.
Zakelijk verkopen via Laif kids
Als je gebruik maakt van de KOR dan ben je niet verplicht om BTW te berekenen over de producten die je verkoopt op Laif kids. Dit betekent dat als je een product toevoegt je het vinkje ''bereken BTW over product'' niet aan hoeft te vinken.
In het kort betekent het dat als je gebruik maakt van de KOR je in plaats van belastingvermindering kiest voor een btw-vrijstelling. Deze kun je gebruiken als je omzet onder de 20.000 euro blijft.
Iedere ondernemer, ongeacht de rechtsvorm, kan voor de nieuwe vrijstellingsregeling kiezen.
Als zakelijke verkoper ben je verplicht om koper 14 dagen herroepingsrecht aan te bieden. De koper hoeft geen reden op te geven van de herroeping, echter dient het product natuurlijk wel in originele staat terug te keren. Je kunt voor het verwerken van de retour eventueel gebruik maken van het model formulier herroepingsrecht.
Als zakelijke verkoper ben je verplicht ook de bezorgkosten van de eerste bestelling terug te betalen. Je mag zelf bepalen of je de retourkosten in rekening wilt brengen.
Lees meer over het retourbeleid
Het door Koper betaalde aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten worden zo spoedig mogelijk na de retourzending door Verkoper terugbetaald, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na ontvangstbevestiging van het Product door Verkoper.
De koper betaald in principe de retourkosten tenzij anders overeengekomen met de zakelijke verkoper.
Als je zowel zakelijk als particulier wilt verkopen op Laif kids is dit geen probleem. Wij raden aan om hiervoor wel twee aparte accounts aan te maken. Dit gezien je als zakelijke verkoper andere verplichtingen hebt naar de koper toe en met betrekking tot retouren, omzetbelasting en afdracht hiervan.
Privacy en gebruikersdata
Ja, wij maken gebruik van Cookies. Wanneer je Laif kids bezoekt vragen wij je om toestemming te geven voor het gebruik hiervan.
Laif kids maakt onderscheid tussen functionele (noodzakelijke) cookies, persoonlijke en marketing gerelateerde cookies. Via voorkeuren kun je aangeven of je alle cookies toestaat of enkel de noodzakelijke.
Klik je op ''Accepteren'', dan accepteer je de cookies op ons platform.
Kies je voor "Weigeren", dan zullen wij alleen de noodzakelijke sessie gerelateerde cookies gebruiken om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren en om statistisch bereik te meten.
Meer weten? Bekijk ons cookie- en privacybeleid.
Laif kids geeft veel om jouw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met jouw gegevens.
Naast de noodzakelijke gegevens versturen wij ook marketing gerelateerde uitingen naar onze klanten. Deze worden alleen aan jou verzonden als je hier toestemming voor hebt gegeven. Wij geven je altijd de mogelijkheid om je uit te schrijven voor onze commerciële nieuwsbrieven. Uitschrijven doe je via de ''uitschrijf'' knop onderaan onze nieuwsbrieven.
Meer weten? Lees ons privacybeleid.
Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met een verkoper, hieronder lichten wij ze kort toe.
1. Je stelt een vraag via de productpagina van het product waarin je geïnteresseerd bent. De verkoper ontvangt jouw vraag en streeft ernaar deze binnen 48 uur te beantwoorden.
2. Je hebt een product gekocht en hebt een vraag over jouw bestelling. Ga naar je Mijn account en open de bestelling waarover je een vraagt hebt. Klik vervolgens op de knop 'Vraag over bestelling'. Heb je nog geen Mijn account? Maak er dan hier eentje aan.
Blijf je liever anoniem? Ga dan naar de productpagina en stel je vraag aan de verkoper.
Wat jammer dat je jouw Mijn account wilt opzeggen en je afmeldt voor onze nieuwsbrieven.
We streven ernaar iedereen een zo goed mogelijke ervaring te bieden op ons platform en vinden het jammer dat dit bij jou niet is gelukt.
Je kunt je aanvraag voor verwijdering van jouw Mijn account aanvragen via onze klantenservice. Graag vernemen we van jou de reden van verzoek tot verwijdering van jouw account. Met behulp van jouw feedback kunnen wij ons platform verbeteren en ook de ervaring van onze verkopers optimaliseren.
Wanneer je account minimaal 6 maanden niet meer is gebruikt, zal je account op non-actief worden gezet, in lijn met de privacy wetgeving.